Kategorie: Leadership - vedení lidí, Leadership - vedení lidí, Recenze

Proměna Chip a Dan Heat

Kniha o zavádění změn ve firmách a organizacích. Jak získat lidi a jejich přesvědčení a úspěšně nastavit procesy tak, aby bylo dosaženo požadovaných změn.

Na lidském faktoru zkrachovalo více pokusů o změnu nebo o zavedení novinek než z jakéhokoliv jiného důvodu.

Zavádění jakýchkoliv změn, stejně jako zavádění jakýkoliv nových věcí, procesů, systémů … je velmi náročnou, obtížnou a často zdlouhavou záležitostí. Manažeři a vedoucí pracovníci vědí, jak nevděčné toto může být. Často to stojí nemálo úsilí i peněz, ale konečný výsledek není ideální. Rozhodně výsledek neodpovídá Vašim očekáváním. V horším případě celý projekt skončí neúspěchem.

Proč je tak těžké provést nějakou výraznější změnu? Proč se změnám, byť k lepšímu, lidé tolik brání? Proč-  v lepším případě "jen neudělají nic"? Je to lenost, zvyk, slabá vůle? Nebo strach z nového?  S touto knihou zjistíte, co jsou hlavní hybatelé všech změn, jak fungují i jak je využít ve svůj prospěch. A samozřejmě se také seznámíte s důvody, proč se právě nové věci nedaří zavést. Autoři na řadě příkladů z praxe popisují jednotlivé fáze a vše dávají do logického rámce. Za velké pozitivum knihy považuji právě rozkrytí mechanismů a zákonitostí, které naše snahy o zavádění změn blokují. Pokud totiž pochopíme „proč“ a „jak“, pak můžeme efektivněji zasáhnout a změny si nepřímo vynutit tím, že nastavíme procesy tak, aby šly  požadovaným směrem. Někdy zdánlivě stačí málo, aby se věci hnuly a dostaly spád, ale v tom případě je nutné vědět, kde správně „zatlačit“ a co změnit. A právě na tyto základní otázky dává kniha Proměna odpovědi.

Knihu bych doporučil všem řídícím pracovníkům, a to jak v komerční, tak státní nebo neziskové sféře. Všem, kteří již někdy okusili složitost a náročnost zavádění novinek a chtěli by vědět, jak si proces ulehčit.

Mgr.Miloslav Hubatka

Knihu najdete v našem e-shopu ZDE

proměna